The place where Tasman Sea and Pacific Ocean meet eachother

25 februari 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Auckland, 23 februari 2013

Zo daar ben ik weer! Ik heb het regenachtige overstromende Australië tijdelijk ingeruild voor zonnig Nieuw Zeeland!!
De laatste dagen in Coolangatta (Australië) waren treurig en vol regen. Wel heb ik daar hele leuke meiden ontmoet en hebben we er nog wat leuks van weten te maken. Samen met Mireia uit Spanje heb ik een wandeling gemaakt. Aan het strand was allemaal foam aangespoeld, heeel erg leuk om in te spelen!! (zie fotos)
Over twee weken is in Coolangatta de Quicksilver 2013 Surfcompetition. Dat is een van de bekendste surfwedstrijden ter wereld. Overal waren surfers aan het oefenen. Super gaaf om te zien..en ik moet bekennen: ze zijn wel iets beter in surfen dan dat ik ben haha.

Vrijdag 22 februari ben ik naar Auckland gevlogen. Midden in de nacht kwam ik aan ben snel naar het hostel gegaan en de volgende ochtend werd ik om kwart voor 8 opgehaald door Stray. Stray is een busmaatschappij die je door heel Nieuw Zeeland kan rondbrengen. Ik heb een buspas gekocht waarmee ik zelf kan bepalen waar ik wanneer heen ga en uitstap! Reuze handig dus. Op zaterdag stond de Bay of Islands voor mij op het programma. Dat is een eilandengroep van meer dat 140 eilanden. De tocht erheen met de bus was al adembenemend mooi! Onderweg zijn we in Kawakawa (ja inderdaad...vreemde plaatsnamen heb je hier) gestopt om naar een farmersmarkt te gaan. Daarna gingen we weer verder en rond 14uur kwamen we aan in Paihia, the Bay of Islands. Wauw wat was het water hier blauw. Dat had ik helemaal niet verwacht. Ik ben met twee meiden, Julia en Laurien, die ik in de bus had ontmoet gaan wandelen naar een waterval. Dit bleek iets verder te zijn dan we dachten, BUT WE MADE IT!! Om 19uur waren we weer terug en zijn we vrijwel direct in slaap gevallen haha.

23 Februari ging ik naar het aller noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland, Cape Reinga. Om 7uur 's ochtens gingen we de bus in en op weg daarheen! Het was een behoorlijke trip. De buschauffeur praatte veel te veel en vond zichzelf veel te grappig, maar ach dat maakte de trip ook een beetje levendig. We zijn onderweg een paar keer gestopt voor koffie etc en om 12uur waren we bij de top. WAAAUW. Op dit punt ontmoeten de Tasman Sea en de Pacific Ocean elkaar en zie je dus ook daadwerkelijk twee kleuren zee die tegen elkaar botsen! Echt dubbel en dwars de moeite om heen te gaan. Erna zijn we gaan lunchen op een supermooi strandje vlakbij. Op de terugweg zijn we gaan sandboarden vanaf mega hoge duinen. Mijn hoogtevrees kwam weer opspelen toen ik naar beneden moest surfen vanaf die hoogte, maar uiteindelijk viel het reuze mee en ben ik nog een keer gegaan omdat ik, natuurlijk, een foto wilde hebben haha. We reden met de bus over 90mile beach terug, wat ook weer prachtig was en zijn nog gestopt voor fish and chips. Het scheen de beste fish and chips te zijn van Nieuw Zeeland, dus dat kon ik natuurlijk niet overslaan! 's Avonds waren we weer terug in het hostel en zijn Laurien, Julia en ik nog even een rondje gaan lopen. De winkeltjes waren open, dus ik ging shoppen! Heb nu een regenjas, mijn backpack wordt ondertussen zwaarder en zwaarder...

Vandaag gingen we met de bus weer terug naar Auckland, hier heb ik vanavond een beetje rond gelopen. Het is een hele fijne stad, niet te druk, maar wel gezellig mensen om je heen. Mijn hostel is amazing met een dakterras. Je ziet de hele stad en alle lichtjes! Morgenochtend verlaat ik Auckland weer en ga ik nieuwe avonturen tegemoet!!

1. Hordie:
    25 februari 2013
    Klinkt super Rie!! Veel plezier daar in Nieuw-Zeeland en kijk alweer uit naar je volgende verhaal!! Xxxx
  2. Fraukje:
    Lieve Rianne,
    Met veel plezier heb ik je reisverslag en de foto's bekeken.
    Wat heerlijk dat je zo geniet.
    Een dikke knuffel uit Bleiswijk
    Xxxx Fraukje
  3. Rini:
    25 februari 2013
    Hele mooie foto's, ik geniet ervan.
    Heel veel plezier bij de schaapjes en Kiwi's.
    Rini.
  4. Caroline:
    25 februari 2013
    Ziet er allemaal weer super leuk uit rianne, geniet ervan. Dikke kus kijk weer uit naar je volgende verhaal.
  5. Karin:
    Hoi Rianne,

Wat heerlijk om zo mee te kunnen reizen en allerlei mooie plekken te zien, terwijl het hier koud en somber is. Hoop dat je nog ontzettend veel meer gaat zien! Geniet!
  6. Naomi:
    26 februari 2013
    Voor mij, goeiemorgen Rietje,

Ik ben net wakker en zag een mailtje dat je weer een nieuw verhaal had geschreven.
    Meteen even gelezen dus! Klinkt allemaal weer heel leuk!
    Wat grappig die foto dat je op het zand naar beneden komt hahah.
    En bizar die 2 kleuren zee, echt een heel erg duidelijk verschil, mooi hoor!
    Ik hoop je gauw weer te spreken, heel veel plezier en geniet er van maar dat komt wel goed :)

Dikke knuffel Naom