Newcastle, Hunter Valley & Anna Bay

22 november 2012 - Anna Bay, Australië

Anna Bay, 22 november 2012

Vanuit The Blue Mountains ben ik naar Newcastle gegaan om daar vervolgens een paar daagjes te verblijven. Ik kwam pas 's avonds laat aan in het donker, maar gelukkig vond ik mijn hostel snel. De dag nadat ik was aangekomen wilde ik eigenlijk Newcastle gaan verkennen, maar mijn kamergenootje zei dat er niet veel te beleven was, dus ik ben met haar langs het strand gelopen en daarna op het strand neergeploft, want de zon scheen! De andere dagen in Newcastle waren niet echt spannend. Ik wilde graag leren surfen, maar het was te slecht weer daarvoor. Newcastle was inderdaad een uitgestorven plek. In het hostel waar ik verbleef ontmoette ik de laatste dag twee Nederlandse meiden, dat was erg gezellig. We hebben de dag samen doorgebracht en hun hadden het plan om voor een dagje naar Hunter Valley te gaan. Toevallig ging ik daar ook heen! Konden we mooi samen gaan!

Op 18 november zijn Esther, Renee en ik vroeg opgestaan en zijn we met de trein naar Cessnock gegaan! Ik had daar een hostel geboekt voor een aantal dagen, wat helemaal niet vlakbij het centrum van Cessnock bleek te zijn, dus ik heb mijn hosteleigenaar gebeld en hij kwam ons halen. Mijn redder in nood haha.

We hebben een winetasting toer gedaan op de fiets, fietsen konden we huren bij het hostel. Het leek vanaf het hostel alsof de wegen vlak waren, maar al snel bleken er behoorlijke bergen te zijn op de route die we fietsten. Goed voor de conditie haha. Op de route waren allemaal winetastings en chocoladeproeverijen. Heerlijk! Het was echt een super leuke dag met een zonnetje op onze bol, een hele hoop goede wijn en een route met supermooie views! De meiden gingen na de fietsroute weer terug naar Newcastle en ik bleef in Cessknock.
In het hostel in Cessnock had ik echt het slechtste bed ever! Kei en keihard, alsof er geen matras was, wat betekend: geen oog dichtgedaan en de dag erna doodmoe. De dag erna heb ik dus heerlijk relaxt een boekje gelezen en geluierd.

Na Hunter Valley was het tijd om naar Anna Bay te gaan. Een tip van de hosteleigenaar in the Blue Mountains. De hele dag was regenachtig en grauw, een perfecte dag om te reizen dus. Aan de kust, waar ik heen ging, scheen het te stormen dus dat beloofde wat! Eenmaal aangekomen was er een strak blauwe lucht in Anna Bay. Dat viel alles mee! De plek waar ik verbleef was prachtig! Leuke chalets om in te slapen en jaja, zelfs een huis-kangaroe, genaamd Josephine! Ik heb snel boodschappen gedaan op de fiets voor de komende dagen en ben erna naar One Mile Beach gegaan, wat nog geen 100 meter verder was!
Die avond ontmoette ik drie Duitse meisjes, ze vroegen of ik de dag erna meeging om te gaan parasailen. Daar moest ik met mijn hoogtevrees 6x over nadenken, maar heb besloten mee te gaan! 'S avonds naar het strand gegaan om te kijken naar de sterren! Je ziet zoveel sterren hier in Australië, super mooi!

Op 21 november, gisteren dus, ben ik met de drie Duitse meiden meegegaan naar Nelson Bay, een dorpje verderop. Doodsbang waren we, maar we hebben het gedaan! Het parasailen bleek helemaal niet eng te zijn en het uitzicht vanaf 150 meter hoogte was echt fantastisch! Helaas heb ik geen foto's kunnen maken van bovenaf. Na het parasailen ben ik naar One Mile Beach gegaan, waar ik letterlijk ben weggewaaid en gezandstraald. Op de terugweg keek ik of ik misschien een Koala zag in de bomen, en wat een toeval! Er zat een Koala een stukje verderop en hij was wakker! Super schattig om te zien.
Die avond was er een groep beginnende backpackers gearriveerd die een of andere introductie hadden. Ze vroegen of we mee gingen naar het strand, want ze hadden daar een kampvuur. Topidee! Het was leuk, maar toen alle Engelse meiden uit de kleren gingen op het strand besloten wij terug te keren naar het hostel.

Vandaag was het erg bewolkt, koud een beetje zelfs. Ik zou gaan hiken, maar heb dat verschoven naar morgen en ben met Sarah ( een meisje dat hier in het hostel werkt ) een surfboard gaan kopen! Ze gaat vanaf vrijdag namelijk rondtoeren en wilde een eigen surfboard. Vanavond gaan we naar een feestje vlakbij. Degenen die het feestje geven gaan morgenochtend vroeg surfen en waarschijnlijk gaan Sarah en ik mee! We hebben namelijk een surfboard (oke ik niet mijn eigen, maar dat is geen probleem) en we zitten vlakaan het strand!! Whieeehaaa misschien ga ik dus morgen mijn eerste golf pakken! Zou super vet zijn!

Jullie horen snel of ik een natuurtalent in surfen ben!!

XXX

1. Marga:
    22 november 2012
    Ooo Rianne, wat heb je het geweldig!! Hoop wel dat je droom nu uitgekomen is.....en je dodelijk gedurfd hebt ;-) . Ga lekker door met genieten. Liefs marga
  2. Marga:
    22 november 2012
    Ooooo soms doet mn tl raar ik bedoelde natuurlijk eindelijk en niet dodelijk tuuuuu
  3. Laura:
    22 november 2012
    Wauw! Gaaf dat je geparasaild hebt meis!! Leuke foto's en die verhalen klinken goed!!
    Heeel veel plezier meis!
    xxxxx
  4. Laura:
    23 november 2012
    Heeel veel plezier meis!
    xxxxx
  5. Rini:
    23 november 2012
    Hoi Rianne, je doet het perfect zo. Parasailing, GEWELDIG dat je dat gedaan hebt. Wijnproeverij,, jahaaa,, gratis z... zul je bedoelen. Goed zo, maar pas wel op met een slok op de fiets. En nu je met Josephine gesproken hebt, kun je mij in 4 woorden vertellen wat kangaroe betekend? Blijf zo door gaan. Kissie.