Ter land, ter zee en in de lucht

21 mei 2013 - Alice Springs, Australië

21 mei 2013, Alice Springs

Op naar de nightmarket van Magnetic Island, daar gingen Camiel, Rianne, Birdy en Marije vol verwachting. Daar aangekomen was er welgeteld 1 kraampje te vinden haha. Wat een grap. We zijn na wat potjes poolen maar weer terug gegaan naar het hostel waar we nog even bij de bar hebben doorgebracht.
De volgende dag wilden we een Barbie Topless Car huren om het eiland rond te touren. Superleuke barbie auto's zonder dak. Helaas waren ze allemaal uitverhuurd dus namen we de bus. We gingen eerst een wandeling maken naar het Fort. The Forts walk. Je had uitzicht over het hele eiland en er waren allemaal koalas in de bomen. We hebben er denk wel 5 gezien. In de hitte was deze wandeling best vermoeiend dus na het wandelen zijn we een lekker sapje gaan drinken. Vervolgens gingen we naar Nelly Bay om boodschapjes te doen en om aan het strand te liggen. Het strand bij het hostel bleek mooier te zijn maarag we waren hier nu toch. Rond etenstijd gingen we weer terug en hebben we met zijn allen lekker gekookt en savonds nog even gechillt.

Op 5 mei gingen Birdy en ik naar Mission Beach. Hier hebben we niks gezien behalve stortregen twee dagen lang. Heb wat boeken gelezen en verder zijn we nog naar een tropical fruit tasting gegaan. Bizarre soorten fruit geproefd waarvan ik de namen niet eens meer weet haha.

Op 7 mei gingen we naar Cairns! Een hoop bekenden waren hier ook en we hadden een hoop te doen. Drukdruk! We begonnen met onze duikcursus op 9 mei. Dat was best spannend. Onder water zijn vind ik nogal eng..ik ben denk in mijn vorige leven verdronken of zoiets haha. Maargoed als ik bij het Great Barrier Reef ben moet ik dat toch zien! We gingen eerst oefenen in het zwembad en na twee dagen voor twee dagen de zee op. Het Great Barrier Reef was echt zo mooi! Ik heb een schildpad gezien jeeej! Nemo gezien, met een supergrote vis Wallie geknuffeld en savonds ook nog een haai aangeraakt. Het was echt een super ervaring!

Na het duiken gingen we weer terug naar Cairns en hebben we een dagje lekker gerelaxt bij de Esplanade. Dit is een groot zwembad in de stad. We kwamen daar weer bekenden tegen die we heel de reis al tegenkwamen. Die avond hadden we afgesproken met Camiel en Marije, die waren ondertussen ook in Cairns aangekomen. Helemaal leuk! We zijn naar Gilligans geweest voor een drankje en een dansje.

Ineens stond trouwens mijn oom voor mijn neus in het hostel in Cairns! Hij was op vakantie in Aussie en daar wist ik niks van. Hij was toevallig in Cairns terwijl ik er ook was en had met mn mama gecontact waar ik was. Een complete verrassing! We hebben samen even gezellig koffie gedronken.

Op 14 mei gingen Birdy en ik de volgende toer alweer doen. We gingen naar Cape Tribulation, oftewel krokodillen spotten! We gingen 's ochtends vroeg weg en na drie uur kwamen we bij een krokodillen rivier. Hier gingen we met de boot krokodillen spotten. We hebben er een gezien van 3,5 meter en een paar kleinere. Ook babies van nog maar 30 centimeter. Het lijkt alsof al deze krokodillen lekker relaxt liggen maar ze schijnen behoorlijk aggressief te kunnen zijn haha. Maar heb het overleefd! Die middag gingen we een wandeling doen in het regenwoud. Allemaal heel mooi alleen moesten we met de toerguide mee..en dat was net even jammer. In plaats van lekker even wandelen stopten we voor informatie echt bij elke boom (en dat zijn er veel in een regenwoud). Ik vind een beetje info helemaal niet erg maar pfoe dit was wel een beetje to much! Gelukkig gingen we daarna naar ons hostel in Cape Tribulation. Ofnouja gelukkig..dat dacht ik voordat ik er was. Er waren overal sandflies, muggen en megaspinnen. Geen pretje om buiten te zijn. Toen we savonds gingen eten zaten we lekker aan tafel. Loopt er ineens een megaspin over tafel..natuurlijk bleef ik kalm en at gewoon door (haha nee dus). Gillend sprongen we op. De dag erna gingen we weer richting Cairns gelukkig!
We hadden nog maar even in Cairns en op 16 mei gingen we even shoppen. Heb met 38 graden een winterjas gekocht..ik kon m gewoon niet laten hangen haha. We hadden ook nog met Camiel en Marije afgesproken bij de Esplanade. Ook Hannah en Julia die we vaak zijn tegengekomen aan de oostkust zouden we meeten. Daarnaast was er nog een Australisch meisje, die ik kende uit Surfers, toevallig in Cairns. Dus een druk dagje. Uiteindelijk hebben we maar met iedereen afgesproken bij Gilligans die avond. Voordat we naar Gilliganns gingen zijn Birdy en ik met Hannah en Julia uit eten gegaan omdat het onze laatste avond was. Die avond in Gilligans was het super gezellig en leuk! Dansjes en drankjes en toevallig kwam ik nog een bekende tegen, Mees, die kende ik weer van Airlie Beach.

Op 17 mei moest ik vroeg op omdat ik naar Alice Springs zou vliegen. Dit betekende afscheid voor mij en Birdy na 11 weken samen reizen! Echt super jammer dat we opsplitsten. Heb een super leuke tijd gehad met haar!
Ik vloog dus naar Alice Springs en daar aangekomen was het ietsje kouder dan ik had gedacht. In Cairns was het 38 graden en in Alice 18. Dat voel je wel. Lange broek dus opgezocht en een rondje gelopen daar. Ben vervolgens vroeg naar bed gegaan want de dag erna begon mijn driedaagse toer.

18 mei, 5.45uur stond ik klaar en ging ik opweg naar The Desert. Het was een behoorlijke trip. 1700km afleggen de komende drie dagen. De groep was er leuk, een mix van jong en oud. Een leuke toerguide die niet te veel praatte. Ik was de enige blonde in de bus en had toevallig een roze vest aan. Mijn bijnaam was na een half uur al Barbie. Joepie haha. 's Middags kwamen we aan bij de Uluru, ook wel Ayers Rock genoemd. Je kon de Uluru beklimmen maar er werd gevraagd dat niet te doen omdat het onrespectvol is voor de aboriganals. Ik ben een rondje eromheen gelopen, dat was 10 km en dat vond ik wel prima. Nadat iedereen was uitgewandeld gingen we de zonsondergang kijken. De toerguide kwam met wijn aanlopen haha en hij ging koken voor de hele groep tijdens de zonsondergang. Helemaal leuk. Prachtig die zonsondergang, want de steen verandert van kleur elke keer met verschillend licht.

We gingen die avond kamperen en dat deden we in een swag. Een swag is een soort van slaapzak met een extra stuk dat je over je hoofd kan doen. Je slaapt verder dus niet in een tent en dus kan je sterren kijken. Er werd wel gewaarschuwd voor dingos. Geen spullen buiten laten liggen want ze nemen het mee. Die nacht hoorde ik allemaal gejank..leken wel wolven. Maar dit waren dus dingos. Ze waren echt dichtbij geweest want iemand had zn zaklamp naast de swag gelegd en deze was weg.
De wekker ging om 5.00 uur en toen zijn we naar de zonsopgang gaan kijken bij Uluru. Heel anders maar ook weer mooi! Daarna gingen we een hike doen bij Kata Tjuta. Dit is vlakbij Ayers Rock. Ik vond dit al veel mooier dan Ayers Rock en de hike was ook veel leuker. Na daar een paar uur te hebben rondgebracht gingen we op weg naar Kings Canyon. Daar zouden we die nacht overnachten en het was nog een behoorlijk eind rijden. Eind van de middag kwamen we aan en gingen we koken. Ik heb kangoeroe en kameel gegeten. Whaaa ja echt. Vond het nieteens echt lekker. Die avond hebben we spelletjes gedaan rond het kampvuur en zijn we vroeg naar bed gegaan want de wekker ging de dag erna weer om 5.00 uur.Dag drie gingen we om half 6 richtig de Kings Canyon. In het donker gingen we the hard attack hill op. Dit was het eerste gedeelte van de hike en het zwaarse stuk. Ik vond het best meevallen. Toen we boven waren zagen we de zon opkomen. Onwijs vet! We gingen 3,5 uur hiken op de Canyon en dat was echt gaaf! Het uitzicht en de diepte wauw. Het beste van de hele toer!
Helaas gingen we na de hike weer naar Alice Springs. We kwamen aan rond etenstijd en zijn toen met de groep uit eten geweest. Het was echt helemaal leuk.

Ondertussen heb ik nog maar even in Aussie. Timee flies. Maar voordat ik naar huis ga staat er nog veel op het programma gelukkig!

1. Laura:
    21 mei 2013
    Klinkt weer geweldig meis!!
    Leuk ook dat je je oom hebt gezien! Grappig!

En nu aftellen totdat je er weer bent:)
    xxx
  2. Marissa:
    21 mei 2013
    Slapen onder de sterren klinkt echt bijzonder! Alles klinkt eigenlijk gaaf! Nog minder dan 3 weken xxx geniet!
  3. Caroline:
    24 mei 2013
    wat gaat de tijd snel, ik dacht je komt nog lang niet terug zie ik je alweer op het rooster staan bij elysium moet niet gekker worden. kunnen we gezellig weer samen werken. dikke kus geniet er nog van.