Zeilen rond de Whitsundays en paradijs op Magnetic Island

3 mei 2013 - Magnetic Island, Australië

Nadat ik nog even in Town 1770 heb doorgebracht om te surfen ben ik naar Airlie Beach gegaan. Dit is een behoorlijke busrit en heb dit daarom ook 's nachts gedaan. Geen aanrader om 10 uur lang in de bus te zitten haha. Na geen oog te hebben dicht gedaan was ik 26 april 's ochtends om half 10 in Airlie. Gelijk zijn we naar ons hostel gegaan en hebben we die middag bij de lagoon in het plaatsje doorgebracht.

Airlie Beach is een klein plaatsje waar je best flink kan stappen. Wel leuk dus om hier even rond te hangen. De dag erna hadden we twee hele leuke roomies, Camiel en Marije, ook Nederlanders en met hun zijn we ook nog een avondje uit geweest. Verder moesten we wachten tot we naar de Whitsunday Islands konden gaan. We hadden onze toer namelijk geboekt op de 29e.

29 April gingen we dan ook naar Whitsundays. Drie dagen op de boot zeilen rondom de eilanden! Birdy en ik waren niet de enige Nederlanders op de boot, er waren nog twee meiden: Jamie en Hilde. Erg toevallig dat ik hen tegenkwam want hun waren bij OzziePozzie toen ik daar werkte. En helemaal leuk; nu konden we met zijn 4 koninginnedag vieren!!

Op 29 april vertrokken we met onze boot om drie uur en vaarden we een aantal uur. We gingen in een baai aanleggen en vervolgens kregen we onze slaapplek voor die avond aangewezen. Deze was beneden in de boot. Lekker knus moest ik met Birdy in een tweepersoonsbedje. Die avond kregen we van de kok aardappelpuree en vis. Prima maaltijd.

Een leuke qnight haha. Even anders dan anders. Het slapen op de boot viel erg mee en de volgende dag moesten we om 6uur alweer op. We hadden prachtig weer en dat terwijl het zou gaan regenen! Ik deed mijn Qday outfit aan: jaja blauwe bikini en een oranje bandana. Helemaal in stijl.
We vaarden naar Whithaven Beach. Op foto's had ik dit strand al gezien, maar had nooit verwacht dat het in het echt ook zo mooi zou zijn. Al die kleuren water en zo mooi blauw! Geweldig! We brachten hier een paar uur door en daarna gingen we naar een andere baai waar we gingen snorkelen in Great Barier Reef. Dit had ik nog nooit gedaan, maar het was supermooi! Al die kleuren koraal onder water en al die visjes. Superleuk. Volgende week ga ik duiken en mn PADI halen dus heb daar nu al heel veel zin in!!

De tweede avond hebben we spagetti gegeten en savonds drankspelletjes gedaan. Daarna naar bed en onze laatste dag moesten we weer vroeg op. We gingen gelijk naar een de mooiste snorkelplek van de Whitsundays en zijn om 8uur gaan snorkelen. Daarna zijn we weer terug gegaan naar Airlie Beach. Die avond hadden we een after party met de hele boot. Erg leuk! Lekker wezen stappen!

Op 2 mei vertokken we uit Airlie en zijn we op weg gegaan naar Magnetic Island. Weer een hele tocht. Bus, taxi, boot, bus en taaaa toen waren we na 5 uur bij ons hostel. Maar Magnetic Island is een plaatje. Supermooi en rustig eiland. We waren nogal moe dus die avond zijn we in slaap gevallen om 10 uur haha.

Vanmorgen hebben we een wandeling gemaakt naar een aantal mooie baaien waar je alleen te voet kan komen. Echt de moeite waard. Nu lig ik lekker aan het zwembad een blog te schrijven. Vanavond gaan we een kijkje nemen bij de night market aan de andere kant van het eiland..met onze twee nederlandse roomies uit Airlie, Camiel en Marije, want die zijn hier net aangekomen!