Links rijden in een megabus

4 december 2012 - Port Macquarie, Australië

4 december 2012, Port Macquarie

Er is zon, het is rond de 30 graden en ik heb het idee dat het augustus is. Maar als ik ga winkelen zie ik kerstbomen, andere kerstversierselen en overal hoor je kerstliedjes. Super vreemd!! Het kerstgevoel is er dan ook nog helemaal niet bij mij.

Toch heb ik de taak gekregen om het hostel te versieren met slingers en lichtjes en de kerstboom binnekort te gaan optuigen!

Afgelopen week heb ik definitief besloten om voorlopig in Hostel Ozzie Pozzie Bachpackers YHA te blijven om te werken. Heb er al een aantal dagen opzitten en vandaag is mijn vrije dag. Het werk is leuk, ik moet mensen inboeken, boekingen via de telefoon maken, excursies boeken en het meest enge van allemaal: pickups doen van het busstation met een megabus. Allemaal leuk en aardig om in een megabus rijden (wat ik niet gewend ben), maar dan moet ik ook nog eens aan de linkerkant van de weg rijden!
In het begin was dat wel even eng, maar achteraf viel het hartstikke mee en nu ga ik bijna elke dag enthousiast naar het busstation om mensen op te halen die in ons hostel verblijven. Ook stappen er soms mensen uit de bus die nog geen hostel hebben geboekt, deze moet ik overhalen bij ons te komen. We hebben nog twee concurrenten, dus er is elke keer weer een competitie bij de pickups.
Ik werk lange dagen ( MONEYYY), maar op zich is het prima te doen. Ik heb tussendoor 2 a 3 uur pauze en dan kan ik lekker bij het zwembad chillen, de stad in of lekker een boekje lezen.
Ook heb ik al een avond moeten koken, voor de duidelijkheid: dat koken is alleen voor het personeel. Ik hoef gelukkig niet heel het hostel te voorzien van eten. Iedereen was onder de indruk van mijn kookkunsten en ze wilden gelijk dat ik de dag erna weer ging koken. Helaas voor hen haha. Ik hou het bij één keer per week.

Aanstaande vrijdag ga ik verhuizen naar mijn privé kamer. Daar kijk ik erg naar uit, lekker mijn eigen plekje! Ook gaan we deze week beginnen met de kerstversieringen op te hangen, daarnaast begint het hoogseizoen, dat betekend dat er een hoop activiteiten zullen worden geplant, zoals sunrise-surfing (waar ik uiteraard gratis aan kan deelnemen)!!

Port Macquarie is een kleine stad, er zijn veel winkels en er zijn onwijs mooie stranden. Veel te doen hier. Voorlopig zal ik me niet vervelen!!

Veel liefs!!

1. Marja:
    4 december 2012
    Hoi Rianne, wat een super mooi plekje ben je nu om te werken. Heel goed gedaan en daar zal je het vast wel een poosje uithouden, heerlijk toch geld verdienen en op een heel mooi plekje op deze aardbol. Ik hoop dat Daniëlle naar jouw toe kan komen als ze klaar is met haar wwoof werk en daar bij jouw dan heerlijk kan gaan genieten en bijkletsen met jouw natuurlijk. Ik duim in ieder geval voor jullie dat het gaat lukken. Heel veel plezier en geniet ervan, groetjes vanuit Bleiswijk
  2. Caroline:
    13 december 2012
    Hoi Rianne, ik lees allemaal hele leuke verhalen en het gaat goed met je dus beter kan het niet worden een eigen kamer een leuke job, geniet ervan. Voor ons in Nederland komt er weer een drukke periode aan, kerststress je merkt het al in de winkels ( ik heb er zo'n hekel aan) en je merkt het aan de mensen ze worden weer onvriendelijker. Maar des al niettemin ik blijf gewoon lachen hoor ik ga lekker skieen ik mag niet klagen ik wens je hele fijne dagen en een top nieuwjaar in Aussie. Dikke knuffel en kus xxx