Roadtrip Bellingen

20 december 2012 - Port Macquarie, Australië

20 december 2012, Port Macquarie

Ik werk alweer een aantal weekjes en ben inmiddels helemaal geïnstalleerd in mijn privé kamer. Ofnouja.....ik heb kakkerlakken en spinnen gezien die je liever niet tegenkomt. Maargoed wie weet wen ik er ooit nog eens aan en ben ik na Australië nooit meer bang voor spinnen..hahaha.

Omdat ik al twee en een halve week aan het werk ben vond ik dat het tijd was om ertussenuit te gaan. Denise, Joel en ik hebben al onze moed verzameld en gevraagd aan Richy (de baas) of we drie daagjes weg mochten. Zo gevraagd zo gegaan.

Omdat we in een YHA werken, mogen we in andere YHA hostels gratis verblijven. Ruime keus hier in Australië waar we naar toe konden gaan. Uiteindelijk hebben we voor Bellingen gekozen. De planning was dat we met de bus zouden gaan, maar deze reed op verschrikkelijk onhandige tijden, dus daarom mochten we de auto van Richy lenen!!

Zo kwam het dat Denise, Joel en ik op 18 december op roadtrip naar Bellingen gingen! Ik achter het stuur, want ik was de enige die kon rijden. Na 2,5 uur waren we in Bellingen aangekomen. Het hostel stond op een mooie plek met super mooi uitzicht. We zijn Bellingen gaan verkennen en hebben niet zo heel veel gedaan verder. Een beetje gewinkeld en 's avonds uit eten geweest. In de middag zijn we twee Nederlandse meiden tegengekomen bij het hostel, Maartje en Romy. Heel toevallig komen ze aanstaande zaterdag naar ons hostel en vieren ze kerst bij ons!
We spraken af dat we de volgende dat met zijn vijven naar het nationaal park gingen. De twee meiden wilden namelijk heel graag daarheen maar hadden geen vervoer en wij waren ook al van plan te gaan.

Op woensdag 19 december gingen we 's ochtends om half 10 met de auto richting Dorrigo National Park. Het was maar 30 km verderop dus we waren er snel. Eerst zijn we een kijkje gaan nemen bij de Danger Falls, erna hebben we gewandeld in het Nationaal park. Er waren nog meer mooie watervallen in het nationaal park en mega hoge bomen. Erg leuk om te zien. Jammer genoeg waren er allemaal bloedzuigers die zo uit de bomen op je vielen, dus de hele wandeling lang liepen we panisch op te letten of er geen een op ons zat haha. Ik hou van insecten en kleine beestjes zoals jullie merken ;)

Maar het was een leuke en mooie wandeling en erg gezellig met zijn allen!

In de middag waren we weer terug en toen ben ik gaan wandelen in Bellingen langs de rivier en heb ik nog een beetje gewinkeld. Vandaag gingen we naar Coffs Harbour en zijn we via de toeristische route langs te kust teruggereden naar Port Macquarie. In het hostel is het behoorlijk druk. We zijn helemaal volgeboekt komende tijd, dus ook met kerst. Aanstaande zaterdag hebben wij (als personeel) een feest in een beachhouse van de schoonmaakster verderop. Heel toevallig is de schoonmaakster getrouwd met een Nederlandse man. Familie uit Nederland komt over en met zijn allen gaan we dus een groot feest vieren! Ik heb er zin in! Verder is het al bijna kerst!! Kerstdiner, champagneontbijt, zulke dingen staan geloof ik op het programma. Ik laat jullie snel weten hoe mijn Australische kerst was!

Ik wens jullie allemaal heeeeele fijne kerstdagen!

Kerstknuffellsss xxx

1. Marjo:
    Fantastisch Meis!
    Heel veel dikke knuffels van ons!
    Xxx
  2. Laura:
    20 december 2012
    Wauw! Wat een mooie omgeving/waterval foto's! Jammer van die kleine griezels die je tegenkomt, maar dat houdt het spannend haha! ;-)
    Fijn in ieder geval dat jullie dr lekker tussenuit zijn geweest, 2,5 week werken is ook wel heel veel:P
    Maar leuke foto's, ziet er uit als een gezellig groepje!!! Heel veel plezier nog meis!
    Dikke kus uit Nederland! Xxx
  3. Aad en Ineke:
    Hoi Rianne,
    Wij vinden het heel erg leuk om via de site mee te reizen door Australie, wat je geniet jij toch, wij proberen zoveel mogelijk op je reisverslagen te reageren, maar soms komt er wel eens een kink in de kabel,wij moesten de afgelopen tijd veel in het zh of bij een dr vertoeven,oom Aad is nl gevallen omdat het regende wilde hij even een spurtje maken naar de auto maar ging toen onderuit en heeft nu een heel erg dikke voet (moet je maar niet rennen als sr grapje) Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje,wij hopen dat je fijne kerstdagen zult hebben maar eigenlijk twijfelen wij daar niet aan met al die vrienden om je heen! Heel veel liefs en een dikke knuffel van oom Aad en tante Ineke.
    Prettige kerstdagen en Voorspoedig nieuwjaar! XXX-XXX
  4. Caroline van der Sloot:
    20 december 2012
    Hoi rianne, leuk he die spinnen en groot ook heb je gewaarschuwd???!!! ha ha ha. Ik wens je hele fijne dagen en een geweldig nieuwjaar. Dikke kus X
  5. Marissa:
    20 december 2012
    Superfijn dat je gezellige mensen om je heen hebt met kerst :D Die roadtrip ziet er heel gaaf uit! Leuk zo'n break!! Dikke knuffel uit Bleiswijk xxx
  6. Viktor:
    23 december 2012
    Beste Rianne, fijn dat je het zo naar je zin hebt daar Down Under. Geniet van de feestdagen en het oud en nieuw. Namens Carla, Ruud, Michiel en mij fijne feestdagen en het beste voor 2013.
  7. Renate, Hilko en Martini:
    23 december 2012
    Ha Rianne,

Klinkt allemaal erg leuk en ziet er mooi uit en dit nemen ze nooit meer van je af.

gr en fijne feestdagen
    Hilko, Renate en Martini
  8. Helene:
    24 december 2012
    ieew beestjes! gewoon een vliegenmepper gebruiken..?
    In ieder geval is de rest van je tijd in Australië wel leuk, gelukkig :D
    Fijne kerst & een gelukkig nieuw jaar alvast!
    x