Nooooo a shark

25 november 2012 - Port Macquarie, Australië

Een kort berichtje vanuit mijn superrelaxte hangmat in Port Macquarie!

Donderdagavond ben ik samen met Sarah naar die kennissen van haar gegaan waar ik over vertelde. 2 gezellige gasten en 2 leuke meiden die in Sydney werken en een beachhouse hadden gehuurd voor het weekend. Het was een super gezellige avond en we spraken af om op vrijdagochtend om 8.30 uur te gaan surfen!

De volgende dag stond ik dus samen met Sarah op het strand. De rest kwam een paar minuten later aanrijden. Echte Aussies, een groot busje volgeladen met surfboards en bodyboards en natuurlijk een grote rotzooi in het busje. Bryon had een wetsuit voor me en het leek hem slimmer als ik eerst even met een bodyboard de zee op ging om te kijken hoe de zee reageerde. Het was super leuk om te bodyboarden! Na anderhalf uur lachen en surfen en bodyboarden waren we helemaal kapot en hadden we honger. Ze vroegen of Sarah en ik mee kwamen naar het beachhouse om te ontbijten. Ontbijt met zeezicht, daar zeg je geen nee tegen haha. Sarah en ik zijn naar de supermarkt gegaan om wat lekkere dingen te halen, was een superrelaxte ochtend.

Sarah moest die middag weg en ik wilde die middag gaan wandelen. De 4 sydneyers wilden mee wandelen dus we gingen naar Shoal Bay. Zo aardig dat ze meegingen! Tijdens de wandeling heb ik dolfijnen gezien en whaaa ook een haai!! Die haai was echt enorm en zwom zo ongeveer drie baaitjes verder als waar ik die ochtend had gebodyboard..scary!

Aan het einde van de middag moest ik de bus halen want ik zou naar Port Macquarie gaan. Erg jammer! It was a good day!

Heel handig reed mijn bus alleen snachts en er kwam ook nog eens een dikke, stinkende, snurkende vrouw naast me zitten. Ik kwam midden in de nacht aan en moest in het donker zoeken naar mijn hostel. Gelukkig snel gevonden en naar mn bed gegaan.
Toen ik wakker werd onmoette ik mijn roomies. Leuke gasten, die (yessss eindelijk!!) ook richting Cairns gaan! In dit hostel zijn de meesten onderweg van Sydney naar Cairns, leuk dat er eindelijk mensen dezelfde kant opgaan!  Ik ben overdag naar het koalaziekenhuis gegaan. Wel zielig, allemaal koalas die zijn aangereden door autos e.d.

Die avond was iedereen nog brak van de avond ervoor dus niemand ging stappen, daarom heb ik met mn roommate Julien een filmpje gekeken, old school: mission impossible! Was fun haha!

Vanmorgen hebben we met zn allen lekker bij het zwembad gezeten, mn roomies gingen helaas al naar Coffs Harbour en een andere jongen naar Byron Bay vanmiddag. Maaaar I'll meet them again in Coffs Harbour en Byron Bay komende dagen!
Een dezer dagen neem ik hier nog een surfles, dus dan ga ik echt echt surfen haha.

Groetjes vanuit zonnig Port Macquarie!
Fotos volgen nog!

1. Fraukje:
    Lieve Rianne,

Wat geweldig om je reisverslagen te lezen, en dat je volop aan het genieten ben. xxx
  2. Maaike:
    25 november 2012
    Heerlijk om je verhalen te lezen Ri! Je hebt het zo te zien erg naar je zin, superleuk! Zo te lezen gaat het je allemaal erg goed af daar! Denk niet dat het mij zo makkelijk zou zijn vergaan, respect ;) Ben heel erg benieuwd naar je foto's!
    Hoe kwam je er zo op om naar dat Koala-ziekenhuis te gaan? Heb je die uitjes voorbereid of is het zo dat iemand het voorstelt en de rest meegaat? :P Heeeeel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag! :))
    xxxxxxx
  3. Marissa:
    Klinkt weer heerlijk Rian! En gezellig!! Geniet XXX
  4. Claudia:
    25 november 2012
    WAUW, het klinkt allemaal zo leuk!!! en tsja, die haaien.. KIJK UIT HE :).. geniet ervan lieve schat, en dat je nog maar heeeeel veel leuke mensen mag ontmoeten!! X