Sad goodbye's, but i'm on the road again!!

19 februari 2013 - Byron Bay, Australië

Byron Bay, 19 februari 2013

Bye Bye Port Macquarie

Op vrijdag 15 februari was het dan zover. Dit was mijn laatste dag bij Ozzie Pozzie. Aan de ene kant had ik onwijs veel zin om meer Australië te zien, maar aan de andere kant was het ook zo gek om deze plek na drie maanden te verlaten. Het voelde echt als thuis. Had lekker mijn eigen kamer en leuke mensen om me heen. Richie heeft gevraagd of ik terug wil komen na mijn reisplannen, dus misschien kom ik nog eens terug!
De dag ervoor op 14 februari, was ik voor de laatste keer wezen sunrise surfen, het was een hele mooie ochtend dus ik was helemaal blij! Goede afsluiter voor een hele mooie geweldige tijd!

Twee weekjes geleden heb ik trouwens nog een steen geverfd hier in het dorp. Aan de breakwall heb je allemaal geverfde stenen, iedereen mag gewoon een schildering maken. Na drie maanden Port macquarie vond ik dat ik het recht had om een steen te verven haha. Het is een leuk resultaat geworden!

Richie had me mijn laatste dag vrij gegeven, dus ik had alle tijd om mijn tas in te pakken (hello backpacker life), al mijn spullen paste er nog maar net in. Ik heb ook nog een cadeautje voor Richie kunnen kopen. Hij is verslaafd aan chips en koffie, dus dat leek me het perfecte cadeau haha. Verder heb ik nog een foto gegeven van de hele crew, hij was onwijs blij daarmee. 's Middags heeft Richie mijn haar nog geknipt. Jaaa hij is van alle markten thuis, meneer is 7 jaar kapper geweest haha. En nu ga nu met mooi haar verder op reis!
Die avond mocht ik beslissen wat we gingen eten en erna was het alleen maar wachten totdat ik wegging. Gemma, Matt, Dieter, Dave en Chloe brachten me naar de bus met de auto! Super lief. En om half 2 's nachts ging ik er dan echt vandoor. Na een lange vervelende busreis van 8 uur was ik op mijn volgende bestemming: SUNNY BYRON BAY

Nouja sunny....het stortregent alleen maar sinds ik er ben! Het is een leuke plaats met veel winkels en een goed uitgaansleven. Ik kwam gelijk al heel veel mensen tegen die afgelopen weken bij Ozzie Pozzie waren verbleven,erg grappig is dat. Verder is het strand heel mooi, maar door het weer heb je daar weinig aan.
Ik ben de eerste dag gaan wandelen naar The Lighthouse. Leuke wandeling. Totaal ben ik 2,5 uur onderweg geweest. Die middag ben ik gaan shoppen. Ik zag een hele mooie bikini en vond dat ik wel een nieuwe bikini verdiende na al dat werken haha. Dus ik heb een nieuwe bikini! Whoehoe! Nu hopen op wat zon zodat ik m kan showen haha.

De tweede dag viel het weer mee en ben ik gelijk naar het strand gegaan. Het was niet echt zonnig, maar het was wel warm! En zelfs met veel wolken word je nog bruin. Natuurlijk heb ik al een beetje een kleurtje, maar nog meer kleur is nooit verkeerd! De twee meiden waarmee ik naar het strand was zijn zelfs verbrand haha.

Gisteren ben ik met een excursie meegegaan, The Nimbin Tour.
Nimbin is een klein plaatsje, eigenlijk niet groter dan 1 straat. Als je door die ene straat loopt zie je overal vieze oude hippies en stuk voor stuk proberen ze je hasjcookies, wiet en dat soort gedoe te verkopen. Het is onwijs grappig om te zien. Het is de enige plek in Australië waar het legaal is om dit te verkopen en te gebruiken. Zodra je hier de straat uit rijdt bent is het verboden. Er was ook een museum, dat was erg grappig, In Nimbin zijn namelijk heel vaak protesten tegen het verbod van drugs. In het museum hingen overal posters met grappige quotes daarover.
Na Nimbin gingen we bbqen en nog naar een waterval. En om 17.30 uur waren we weer in het hostel terug.

Morgen ga ik naar Coolangatta en vanaf daar vlieg ik vrijdag naar Nieuw Zeeland! Heb er onwijs veel zin in! Lekker veel dingen doen, mooie dingen zien. Het weer is daar een stuk beter, dat scheelt!
Mijn volgende verhaal zal dus van uit NZ zijn!!

See yaaa Mates!! Have a good one!!

1. Marja:
    19 februari 2013
    Hoi Rianne, super leuk verhaal van je laatste belevenissen in Australië en nu naar New Zeeland. Ben heel benieuwd hoe je dat land vind en ben ook erg benieuwd naar je verhalen. Hele goede reis en heel veel plezier in New Zeeland. Groetjes vanuit een koud maar zonnig Bleiswijk
  2. Judith bal:
    Rii wat super gaaf weer!! Heel veel plezier in Nieuw Zeeland!! x
  3. Pauline:
    Hee Rian!

Superleuke verhalen weer en mooie foto's!! Heel vet allemaal :)
    Heel veel plezier op je doorreis naar NZ!! Nu al benieuwd naar je belevenissen en waarschijnlijk hele mooie plaatjes daar!

Liefs Plien
  4. Erika:
    22 februari 2013
    Hoi Rianne,
    Gaaf om een beetje met je mee te reizen, heel veel plezier in Nieuw Zeeland!
  5. Viktor:
    23 februari 2013
    Ha die Rianne, Je hebt al een aardig lekker kleurtje opgedaan. Fijn dat je het in Australie zo naar je zin hebt gehad. Wat is die tijd toch eigenlijk snel gegaan.
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland.
    groetjes Viktor, en natuurlijk de rest van familie Reijns.
  6. Laura:
    24 februari 2013
    Leuk leuk leuk!!
    Ben benieuwd naar je verhalen uit nieuw Zeeland! Have fun!! Dikke kus uit de sneeuw xx