Australia Day!!

28 januari 2013 - Port Macquarie, Australië

28 januari 2013, Port Macquarie

Whaaa het is alweer drie weken geleden dat ik een verhaal heb geschreven op mijn blog. De tijd gaat hier zo snel. Veel te snel. Ondertussen heb ik nog maar twee weken in Port Macquarie voordat ik weer verder ga reizen. Natuurlijk wil ik heel graag meer zien van Australië en Nieuw Zeeland, maar ik ben ook echt heel verdrietig als ik erover nadenk dat ik hier weg moet. Ik voel me helemaal thuis. Ik had nooit gedacht dat ik in zo'n korte tijd zo gehecht kon raken aan een plaats aan de andere kant van de wereld.

Maar ik heb nog twee weken hier, dus extra genieten!

Afgelopen weken zijn voorbijgegaan als een sneltrein. Nog steeds doe ik in de ochtend vaak het surfen, daarna werk ik hele dagen. Met surfen word ik steeds beter en Richy heeft afgelopen keren wat gave foto's gemaakt van het surfen. Elke ochtend is de zonsopgang anders, en hoe moeilijk het ook is om om 5uur op te staan, als je op het strand bent, ben je het vergeten. Daarnaast was onwijs heet de laatste tijd, echt een mega hittegolf. Er waren in de buurt een aantal bosbranden, maar gelukkig zijn deze niet te dichtbij gekomen. En het gekke is, vorige week waren er nog bosbranden.. Op dit moment loopt alles onder water, zijn er veel wegen afgesloten en overstromen we bijna omdat het verschrikkelijk hard regent.

Gisteren was ik aan het werk en van het ene op het andere moment was alle stroom uit. Er was teveel water in de kelder waardoor niks het meer deed bij de receptie. En wat doet Richy dan? Hij zoekt aan de andere kant van het hostel een stopcontact dat het nog wel doet..hij zoekt 6 verlengsnoeren en maakt ze allemaal aan elkaar..en tadaaa we hadden weer een klein beetje stroom. Nog steeds moeten we het doen met dat kleine beetje stroom..

Verder was het afgelopen week op 26 januari Australia Day. Op deze dag vieren de Australiërs dat in 1788 een vloot van elf schepen vanaf Groot Brittannië Sydney bereikte. Oftewel..let's get drunk!!

Op facebook hadden we gezien dat je gratis een cheeseburger kon halen bij Maccers. Ze werden bij Maccers helemaal gek, want we gingen met 40 man uit het hostel een cheeseburger halen haha. Daarna hebben we een volleybaltoernooi gehouden in het zwembad. In het hostel verbleef toevallig een band, dus die hebben de hele middag opgetreden. Onwijs leuk! We verkochten sangria voor 50 cent per beker en hadden 's avonds hadden we uiteraard een bbq. We hadden gerekend op 50 mensen met de bbq, maar we hadden zelfs te weinig eten, dus we zijn ondertussen nog snel naar de supermarkt gereden. Na de bbq gingen we een spel doen. Iedereen moest rond het zwembad gaan staan en de er moest een bal worden overgegooid. Als je de bal niet ving moest je op je knieën gaan zitten. Als je een tweede keer de bal niet ving werd je in het zwembad gegooid met kleding aan en al. Natuurlijk werd ik in het zwembad gegooid, ook al had ik de bal wel gevangen haha. Had ik weer. Voor we het wisten was iedereen in het zwembad en hadden we een onwijs gave poolparty. Er waren ook twee dj's dat maakte alles helemaal compleet. Om 1uur nachts was het feest een beetje afgelopen en begon het ook hard te regenen.

Ik zal binnenkort nog even een filmpje uploaden van de poolparty!

Gisteren hebben we met een aantal mensen poker gespeeld. Jaja ik speel tegenwoordig poker. Het was gisteren mijn tweede pokergame en ik heb gewoon gewonnen. Whoehoe! Misschien heb ik pokertalent ;)..of gewoon beginnersgeluk haha.

Op naar de laatste twee weekjes hier! Ik hou jullie op de hoogte.

Veel Liefs

1. Marissa:
    31 januari 2013
    Klinkt als een heerlijk leventje Rian! Nog even genieten daar en daarna naar Nieuw-Zeeland gaaf!!! Ik ga morgen naar Panama. Dikke knuffel uit Costa Rica xxx