Van Sweet As naar No Worries

15 april 2013 - Rainbow Beach, Australië

Rainbow Beach, 15 april 2013

De laatste dagen in Nieuw Zeeland zijn voorbij gevlogen. De laatste stop na Wellington was Aukland. Daar hebben Birdy en ik nog even geshopt. Vervolgens was het dag daarop goede vrijdag. Alles, maar dan ook echt alles dicht. Daarom hebben we de ferry genomen naar de Devonpont. Een heel leuk en toeristisch plaatsje waar we in de zon hebben gelegen aan het strand. Een hele leuke afsluiter voor Nieuw Zeeland.

Op zaterdag 30 maart was het voor mij tijd om terug te gaan naar Australië. Natuurlijk even afscheid genomen van Birdy, maar het leuke was dat ik haar over een weekje in Australië weer zou zien! We gaan daar samen verder reizen in Australië, whoehoeee!

Ik kwam aan in Surfers Paradise, wat overigens helemaal geen paradijs is. Het is er een gekkenhuis en een chaotische boel. Op zich was het wel leuk en gezellig, je kan er leuk stappen, maar het is niet het leukste en mooiste wat ik heb gezien haha. In Surfers heb ik behalve een beetje stappen met mijn roomies en liggen aan het strand weinig gedaan.
Australië vind ik nu vergeleken met Nieuw Zeeland nu een beetje saai, ofnouja saai..niet dat het niet leuk is, dat is het zeker wel..maar alles in Australië is een beetje van hetzelfde. Overal strand en zee en surfen...terwijl Nieuw Zeeland zo afwisselend is!

Op 1 april vertrok ik naar Brisbane. Brisbane is een superleuke stad! Je hebt daar The Southbanks. Dat is een aangelegd strandje midden in de stad met een soort van zwembad. Super gaaf. Had Rotterdam dat maar haha! In het hostel kwam ik Rosie tegen. Echt zo gek. Ik had haar voor het eerst gezien toen ik werkte bij Ozzie Pozzie, vervolgens was ik in Wellington en zat ze daar bij me op de kamer, zonder dat we van elkaar wisten dat we naar Nieuw Zeeland gingen...nu liep ik haar in Brisbane weer tegen het lijf! Goede reden om samen een paar dagen door te brengen in Brisbane. Mijn kamergenootjes waren ook heel leuk!
Op woensdag 3 april zijn we met zijn allen gaan stappen bij het RE Hotel. Een topavond!

5 April ben ik naar Noosa gegaan, waar ik in eerste instantie van plan was mijn kerst en oud en nieuw zou doorbrengen. Het is erg leuk in Noosa, toeristisch en leuke restaurantjes! Ik had gehoopt hier eindelijk weer eens te gaan surfen, maar het weer is bagger en er waren geen golven te bekennen..hierna heb ik nog maar 1 kans om te surfen, in town 1770...dus laten we hopen dat het dan wel kan.

Ondertussen was Birdy aangekomen in Noosa en op maandag 8 april zijn we naar The Autralia Zoo gegaan. Dit is echt de leukste dierentuin waar ik ooit ben geweest. We kwamen daar aan en we gingen gelijk door naar de olifanten, want je kon ze eten geven. Hoe vet is dat! Pakten ze met hun slurf het eten uit je hand haha. Verder hebben we kangoeroes nog eten gegeven, we hebben koala's geaaid en zijn naar een krokodillenshow geweest. Aan het einde van de dag zijn we nog met een koala op de foto gegaan en konden we hem dus vasthouden. Superlief! Ik wilde hem echt mee naar huis nemen!

9 November ben ik gaan kanoën op de Everglades in Noosa. Ook leuk en gelukkig viel het weer mee. Verder heb ik in Noosa weinig kunnen doen vanwege het weer. We hadden wel een hele toffe gast in onze kamer, Allen. Hij kende nog een andere jongen uit het hostel, Richard. Hun hebben ons nog meegenomen om een ijsje te eten haha. En de regenachtige dagen hebben we met zijn vieren doorgebracht.

Op 12 april was het dan zover: Fraser Island! Ik had me hier echt op verheugd. We gingen een jeepsafari doen van drie dagen. We zaten met een leuke groep met 8 personen in de auto! Keihard de muziek aan en scheuren over het strand met de jeep. We kwamen superveel dingo's tegen. De eerste dag zijn we naar een meer gegaan, dat normaal gesproken felblauw water heeft. Maar de afgelopen tijd had het zoveel geregend dat de kleur van het water was verandert naar grijs. Een beetje jammer, maar nog steeds was het mooi. Die avond moesten we kamperen. Rianne en kamperen..ik heb ooit 1 keer gekampeerd en heb mezelf toen beloofd het nooit meer te doen..maar hier waren we dan op Fraser en moest ik er toch echt aan geloven. En het was niet luxe kamperen. Nee..slapen op een matje op de grond. Maar ach die twee nachtjes zou ik wel overleven toch? Het drinken begon bij iedereen al vroeg op de avond en het was gezellig, met zijn allen bij het kampvuur enzo. Birdy en ik zaten in de tent met een Engels meisje Jodi. Op een gegeven moment waren we haar kwijt. Dus we zijn haar maar gaan zoeken. Zat ze voor onze tent in haar eigen kots...gadverdamme. Wij de zaklamp erbij gepakt...jahoor had ze over mijn slaapzak heen gekotst. Ik had al een hekel aan kamperen...en nu dit. Ieeeehl. Birdy en ik gingen dus no way met haar in die tent slapen. Wij zoeken naar een nieuwe tent., maar alle tenten waren bezet. Dus we zijn naar de leiding gegaan en die heeft ons een prima tent aangeboden haha. We hadden een echt bed. Wauw haha dat viel mee! En ik kreeg ook een andere slaapzak gelukkig.

Dag twee gingen we als eerst naar Eli Creek. Een klein beekje waar je in kon zwemmen. Helaas regende het nog steeds. Daarna zijn we doorgereden naar de Champagne Pools waar je ook een duik kon nemen en we hebben de dag afgesloten bij Indian Head, een uitkijkpunt. Daarna was het eindelijk mijn beurt om te rijden in de jeep. Heb over het strand geraced in de stortregen, best grappig. Die avond was iedereen wat rustiger dan de vorige avond. We moesten nu wel op een matje op de grond in de tent slapen. Maar het viel nog best mee.

Dag drie: Eindelijk de zon!! Zo veel verschil als de zon schijnt op Fraser. Het was ineens zoveel mooier. We zijn eerst naar het schipwrak geweest, paar foto's gemaakt en daarna zijn we doorgereden naar Lake Wabby. Hier moesten we een half uurtje heen lopen over een zandvlakte. Daarna kwamen we bij het meer. Ook erg mooi en hier bleven we een paar uur. Lekker in de zon gelegen en daarna weer terug gegaan naar de jeep. Nog even wat groepsfoto's gemaakt en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het vaste land. Het was echt een heel avontuur, uiteindelijk helemaal leuk ondanks de regen. Hopelijk blijft het nu voorlopig een beetje mooi weer. Mijn bruine kleur is namelijk aan het vervagen (haha grapje).

Cheers mates!

1. Caroline van der Sloot:
    15 april 2013
    Super leuk allemaal weer, geniet ervan hoor. Dikke kus