Ik wil een kangoeroe!! Die zegt: 'HE spring maar achterop ik neem je overal mee naartoe!'

7 januari 2013 - Port Macquarie, Australië

7 januari 2013, Port Macquarie

De afgelopen week is een gekkenhuis geweest in het hostel. Mensen die naar Sydney gingen voor NYE en erna mensen die vanuit Sydney kwamen. Iedereen bleef maar 1 dag, dus elke dag mega veel checkins en checkouts. Gelukkig is dat nu weer wat rustiger en blijven de gasten langer hangen.
Het surfen loopt goed en daardoor sta ik een aantal keer per week om 5uur op om te gaan surfen met een groep. Erna moet ik de hele dag werken. Als je om 5.30uur op het strand zit en naar de zonsopgang kijkt is dat zo onwijs mooi! Elke dag is de zonsopgang weer anders en elke keer weer beautiful! Het werken voelt hier helemaal niet als werken. Het is zo mooi weer dat je gewoon heel de dag aan het genieten bent.

Nieuwjaar was een beetje raar hier in Port. Er was op oudejaarsavond om 22uur vuurwerk. Dit was omdat de kinderen dan konden kijken. Echt het slechtste argument ever haha. Niemand mag hier zelf vuurwerk afsteken. Dit had als gevolg dat je om 00.00uur staat af te tellen en erna dus geen vuurwerk was. We hadden wel champagne, dus dat maakte het nog een klein beetje beter. Verder heb ik wel een super leuke avond gehad. Dit was de eerste oudejaarsavond dat ik heb getafeltennist en gepoold. Heerlijk met de gasten uit het hostel en ondertussen lekker wijntjes drinken. En jawelll dit alles: IN MIJN KORTE BROEK!!!

Op maandag heb ik altijd mijn vrije dag. Ik wil dan vaak graag even uit het hostel ontsnappen en ben daarom vorige week gaan kajakken in Port Macquarie. Leuke ervaring! Ik kon gratis omdat ik in het hostel werk en we goede connecties hebben met de kajaktoermeneer. Heel vaak zijn er in de rivier dolfijnen, maar toen ik aan het kajakken was heb ik er helaas geen een gezien. Daarom moet ik snel nog een keer gaan kajakken zei de kajaktoermeneer. Haha we zullen zien.

Vandaag was het ook weer maandag. Ik ging samen met Richy (de baas) en zijn nicht Moniek, die overgekomen was uit Zwitserland, naar de Ellenborough Falls. We vertrokken vanmorgen om half 10. Het was een aardig stuk in-land, dus we moesten wel een paar uur rijden. Na 10 minuten stopten we al bij Maccers, want Richy kan geen 10 minuten zonder koffie haha. Onderweg waren de uitzichten zo mooi. Mega grote stukken land met paarden of koeien ranches in the middle of nowhere. Prachtig. We waren zover in-land dat de weg op een gegeven moment ophield en we verder moesten rijden op een zandweggetje. Koeien stonden midden op de weg en wij elke keer maar wachten totdat we erdoor konden.

Na een aantal uur kwamen we aan bij de Ellenborough Falls. Het was een half uurtje naar beneden lopen. Daar hebben we een duik genomen in het bad van de waterval en zijn we vervolgens weer omhoog gelopen. Daar was een minirestaurantje waar we koffie hebben gedronken en een overheerlijke pie hebben gegeten.
Pie's zijn in Australië kleine taartjes van bladerdeeg met een vulling erin. Echt overheerlijk. Er zijn zoveel verschillende soorten en ze zijn zooo verslavend..

Onze reis ging weer verder en de volgende stop was de Rawson Falls. Deze wandeling was iets langer. De hele wandeling lang zijn we niemand tegengekomen. Dat gebeurt toch nooit in Nederland haha. Toen we na een uur bij de waterval aankwamen, bleek er bijna helemaal geen water te stromen, too bad..geen duik in het water en in de hitte weer omhoog lopen.

Na de Rawson Falls zijn we weer richting huis gereden. Onderweg kwamen we een hele kudde wilde kangoeroes tegen! Dit waren de eerste wilde levende kangoeroes die ik zag! Een goede afsluiter van deze dag.

Toen we terug kwamen in het hostel hoorden we dat een visser vandaag een haai had gevangen in Port Macquarie met zijn vissersboot. De haai was de grootte van een kano!! En wat heeft die visser gedaan? Een foto genomen en die haai weer vrij gelaten...Heel heel fijn. Vooral omdat ik 3 à 4 keer in de week in de zee ben om te surfen...grr.

Verder heb ik het hier nog steeds naar mijn zin en wil nog lang niet naar huis! Er is hier zoveel te beleven en te zien, en ik ben de laatste tijd bijna alleen nog maar rondom Port Macquarie! Moet je nagaan wat me allemaal nog te wachten staat als ik weer verder reis!

1. Gerbrig:
    13 januari 2013
    Wat geweldig wat jij daar allemaal doet en wat is het daar
    onwijs mooi zeg! Nog heel veel plezier daar.