Surfing and sunshine..... Kerst, is het wel echt december??

28 december 2012 - Port Macquarie, Australië

28 december 2012, Port Macquarie

De Kerstdagen zijn weer voorbij en ik heb totaal niet het idee gehad dat het kerst was. Geen kaarsjes geen lichtjes in de bomen. Wat dat betreft is Nederland gezelliger qua kerstsfeer.
Afgelopen zaterdag was al het personeel uitgenodigd voor een kerstfeest bij de schoonmaakster, Cathy en haar Nederlandse man, Peter. Wauw wat een huis en wat een tuin hebben ze. In hun tuin zijn watervallen en Peter, heeft zijn eigen tuinhuisje met daarin gitaren van alle soorten en maten, trommels en saxofoons. Jullie kunnen al raden dat er die avond gebruik werd gemaakt van alle instrumenten. De sfeer werd hierdoor super. Iedereen zat te spelen op allerlei instrumenten. Daarnaast waren er twee familieleden van Peter overgekomen voor Kerst vanuit Nederland. Een van hen doet in Nederland een cursus paaldansen en daarom had Peter 'even' een paal geïnstalleerd in de achtertuin. Zo kon ze laten zien wat ze kon en uiteraard gingen we allemaal proberen haar na te doen. Is nog best lastig haha. Maar het was een geslaagd feest!

Maandagochtend, op 24 december had ik mijn vrije dag en vond het daarom een perfecte dag om mee te gaan met de sunrise surf. Hier zijn we vorige week mee van start zijn gegaan in het hostel. Om 5.30 uur gingen we met 12 mensen naar het strand, kijken naar de zonsopgang. Dit was echt prachtig! Echt de moeite waard om zo vroeg uit je bed te komen voor de zonsopgang! Vervolgens gingen we 2,5 uur surfen. Jaja dit was mijn eerste echte surfles! De golven waren erg hoog en staan op een surfboard is lastig. Elke keer als ik probeerde te staan viel ik er meteen weer vanaf. Gebrek aan evenwicht haha.
Die avond was het kerstavond en zijn we met alle collega's gaan stappen. Laat thuis natuurlijk, wat op zich geen probleem zou zijn, maar die ochtend erna moest ik weer om 5uur opstaan! We hadden namelijk een champagne-kerst-ontbijt op het strand op eerste kerstdag!

Eerste kerstdag was verder niet zo heel bijzonder. Ik heb bij het zwembad gelegen in de zon en watervolleybal gespeeld met de gasten. Het is hier namelijk rond de 30 graden! Aan het einde van de dag hadden we een gratis bbq voor het hele hostel en daarna hielden we een soort van open podium avond, Matt zong vooral maar er waren ook een aantal gasten die hun gitaar pakten en zongen.
Tweede kerstdag betekende uitslapen, alhoewel..ik werd om 9uur wakker. Precies hetzelfde als thuis. Uitslapen kan Rianne niet. Het heeft de hele dag geregend dus ik heb genikst en om 17uur moest ik werken.

In het hostel is het de laatste dagen een gekkenhuis. Alle bedden zijn bezet en mensen bellen elke minuut of we plek hebben. Iedereen is op weg naar Sydney voor NYE en heeft een slaapplaats nodig. Afgelopen nacht hebben we overal waar mogelijk is matrassen op de grond gelegd zodat mensen daar tegen een iets lager tarief (2 dollar goedkoper haha) kunnen slapen. Dit betekent, in de tv room, in de games room en op alle andere overdekte stukken lagen mensen te slapen. Iedereen blijft ook maar 1 nachtje omdat ze op doorreis zijn, dus de hele week hebben we al hetzelfde probleem.

Dan hebben we ook elke dag nog de sunrise surf. Gisteren vroeg Richy of ik mee wilde gaan, want iemand moest de bus rijden. Dus daar ging ik weer. Om 5uur ging de wekker. Voordeel is dat ik vanaf nu betaald krijg voor de sunrise surf. Per persoon die meegaat surfen krijg ik 5 dollar en het enige wat ik hoef te doen is vroeg mijn bed uit, mensen naar het strand rijden en terug brengen. Er zijn meestal 10 tot 12 mensen die meegaan. Ondertussen kan ik zelf 2,5 uur surfen, dus eigenlijk krijg ik betaald voor een beetje surfen haha. Goede deal!
Vanmorgen heb ik een aantal keer gestaan op mijn surfboard dus ik ben helemaal happy! Wie weet word ik nog goed in surfen! (Laten we het hopen!!)

Verder ben ik vandaag weer aan het werk en schrijf ik nu in mijn pauze even een verslag voor jullie. Hopelijk hebben jullie een leuke kerst gehad en komen jullie een goede en leuke jaarwisseling tegemoet!
De plannen voor NYE hier weet ik eigenlijk nog niet, ik blijf sowieso in Port Macquarie.

Veel liefs vanuit Port!

1. Marja:
    Hoi Rianne,

je doet het prima daar en dan nu surfles erbij is helemaal niet verkeerd. Succes ermee. Hele gezellige jaarwisseling en een zonnig en gezond 2013 gewenst vanuit Bleiswijk.

Groetjes, Marja
  2. Pauline:
    Hi Rianne!!
    Ik lees je verhalen nog steeds, heel gaaf allemaal!
    Leuk he, surfen! Als je weer in nl bent kan je wel een x met mij mee, surfing Scheveningen ;)!!
    Fijne NYE!!!
    Kus plien
  3. Hordie:
    28 december 2012
    Hee Rieeee! Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar, en dat surfen..super gaaf :)! Alvast veel plezier op NYE! Ik zal een champagne op je drinken om 12uur! Liefss xx
  4. Fraukje:
    28 december 2012
    Heerlijk om al je verhalen te lezen, een hele fijn jaarwisseling xxx
  5. Marloes Nuijten:
    28 december 2012
    Je droomreis maken en nog rijk worden ook; ik geloofde nooit in sprookjes.....;) hele fijne jaarwisseling Rian!!

Liefs, Marloes
  6. Rini:
    31 december 2012
    Vreselijk, wat een zware baan heb jij :-) . Excuses dat ik geadviseerd heb om de baan te eccepteren :-D . Je bent nu misschien bezig met voorbereiden van NYE of reeds aan het feesten, any way, heel veel plezier en een fijn nieuwjaars begin.
    XXX Rini.