Look right, then left! De eerste dagen in Australië!

7 november 2012 - Sydney, Australië

Sydney, donderdag 8 november 2012

G'day everybody!

Zondag 4 november was het dan zover, mijn grote reis ging beginnen! Tranen op Schiphol toen ik afscheid moest nemen van lieve familie en vriendinnetjes. Daar liep ik dan alleen door de douane en alleen door de gate. In het vliegtuig naar Londen dacht ik: waar ben ik aan begonnen!! Maar als snel kwam ik aan in Londen en werd ik al aangesproken door mensen die vroegen waar ik heen ging.

De vlucht van Londen – Singapore – Sydney verliep ook prima! Geen last gehad van houten billen terwijl ik toch 25 uur achter elkaar op een stoeltje zat! Tijdens deze vlucht mocht ik HET cadeautje openmaken dat ik had gehad van mijn vriendinnetjes! Vol spanning.....Het was een usb stick met daarop van familie en vriendinnetjes allemaal lieve berichtjes! Echt heel lief van jullie allemaal, als ik me alleen voel kan ik al deze lieve berichtjes lezen! Thankss!!!

Op 6 november, 6.15 uur lokale tijd, landde mijn vliegtuig in Sydney. Snel het vliegtuig uit, de douane door en een taxi gezocht. Ik zag de zon en werd al helemaal blij! Heel toevallig zat er in dezelfde taxi een Belgische jongen. Hij zat in een ander hostel, maar spraken we af om samen Sydney te gaan verkennen. Ik kwam in mijn hostel, heb mijn backpack achtergelaten en heb eerst wat suffe zaken moeten regelen, zoals een bankrekening en telefoonnummer.

Wel wennen hier in Australië, verkeer komt vanaf de andere kant..dus met oversteken oppassen: first look right, then left. Mensen lopen aan de andere kant van de weg..en de roltrap moet je aan de linkerkant nemen, anders gaat het fout haha.

Na het suffe geregel ben ik naar Circulair Quay gelopen waar ik met Nico (de Belgische jongen) had afgesproken. In zijn hostel was er een Duits meisje, Anna, ook net aangekomen, dus we waren gezellig met zijn drie.

Natuurlijk hebben we gelijk de toerist uitgehangen en zijn er eerst naar The Sydney Harbour Bridge gegaan, vervolgens naar de Opera gelopen en daarna neergeploft in de botanische tuinen. Het was super warm en er was felle zon dus we waren van al dat lopen, in combinatie met onze jetlag, helemaal op.
Teruggekomen in mijn hostel ontmoette ik mijn roomies. Jammer genoeg werken ze allemaal of zoeken ze naar werk. In mijn hostel zijn weinig mensen op doorreis.

Op 7 november ben ik samen met Nico en Anna naar Bondi Beach gegaan. We hebben eerst een wandeling gemaakt, de Bondi-To-Coogee-Cliff-Top-Walk. Deze wandeling liep langs de kust over cliffen. Klinkt heel heftig, maar het viel reuze mee. Mijn lonely planet vertelde mij dat deze wandeling 2,5 uur zou duren, maar dit bleek de helft te zijn. Het plan was om daarna te zonnen op Bondi, maar er was geen zon en een stevige wind. We hebben wel op het strand gezeten, alleen niet in bikini. Maar joh ik heb nog 7 maanden om te zonnen haha.

Ik kwam 's avonds weer in mijn hostel en kwam in de gang een Nederlandse jongen tegen. We moesten allebei nog eten dus hebben samen boodschappen gedaan en zijn gaan koken. Gelukkig valt het socializen onwijs mee en is iedereen in voor een praatje!

Nu zit ik te ontbijten op de binnenplaats van het hostel en straks ga ik winkelen bij Victoria Market met Anna! Ondertussen raak ik al iets meer gewend aan het leventje hier, en mijn jetlag is ook zo goed als voorbij!

Slaap lekker allemaal, spreek jullie snel!
Liefs Rianne

1. Laura:
    Nice Nice Nice!!!
    Have fun girl!
    xxx
  2. Elleke int veen-Werner:
    8 november 2012
    Leuk om te lezen rian! En super leuk dat je al wat leuke mensen ontmoet hèbt!!! Have fun!

X El
  3. Sigrid:
    8 november 2012
    Super om te horen dat je al wat mensen hebt ontmoet en leuke dingen hebt gedaan!! Ik kijk uit naar de rest van je verhalen!! X
  4. Maaike:
    Hee meis!
    Ahh wat leuk!! Sydney is super heh!! Je hebt er echt alles haha :) ik ben zooo jaloers, kzou zo t eerste beste vliegtuig willen nemen! Heerlijk ook dat je daar nu de zomer hebt!! Tis hier koud en nat; niks nieuws voor NL haha! Khoop dat het goed met je gaat en hoop snel meer van je te horen! dikke knuff! Xxx
  5. Marja:
    8 november 2012
    Wat komt dit allemaal bekend voor verhaal en foto's zoals de wandeling die je gemaakt hebt naar bondi beach, botanische tuin, opera house etc. :) maar ook heel erg leuk om het van jouw te lezen / zien. Heel goed ook dat je zo snel met iedereen contact maakt, geniet ervan Rianne en op naar de je volgende verslag.
  6. Naomi:
    Hee Rietje,

Had je al even gesproken, maar toch leuk om je verhaal nog te lezen.
    Leuk geschreven en heel fijn dat je zo snel mensen ontmoet!
    Een goed begin zo met de zon op je bolletje.
    Spreek je gauw weer en enjoy!

Kus
  7. Fraukje:
    8 november 2012
    Wat fijn dat om te lezen dat het goed met je gaat, en wat leuk die USB stick. wat kan zo'n klein cadeau, een grote waarde hebben.
    een dikke knuffel xxx
  8. Hordie:
    8 november 2012
    Rietjee! Fijn om te horen dat alles goed gegaan is en dat je ook gelijk al mensen ontmoet hebt en leuke dingen hebt gedaan! Ben nu al jaloers hihi, enjoyyyy!!! Liefsss xx
  9. Marissa:
    8 november 2012
    Superrrrr om te lezen! En wat fijn om je even op de foto te zien haha. Dan zien we dat je het echt naar je zin hebt! Ga je ook met deze mensen naar de Blue Mountains? Dikke knuffel!!! En gefeliciteerd met Lau xxx
  10. Manon:
    Hi Rianne!

Wat leuk om je allereerste verhaal te lezen! Fijn dat je gelijk mensen tegenkwam waarmee je op kan trekken. Is toch wel erg gezellig lijkt me. Leuk om ook gelijk foto's te zien van waar je geweest bent. Ik had toch een iets ander beeld bij de botanische tuin haha.

Geniet ervan en maak ons lekker jaloers!
    Dikke kus
  11. Aad en Ineke:
    8 november 2012
    Heerlijk om wat van je te horen en te zien op de foto vanuit Australie. Fijn dat je contacten heb dat is leuk voor a.s maandag,wij denken dan extra aan jou hieperde piep hoera! Veel liefs en een dikke knuffel.xxx
    oom Aad en tante Ineke.
  12. Lianne:
    8 november 2012
    Haha bij die botanische tuin moest ik meteen denken aan dat boek dat we gelezen hebben! Ooooh wat klinkt het al heerlijk! Kijk nu al uit naar je volgende verhaal. Veel plezier daar!!
  13. Caroline:
    9 november 2012
    Lieve Rianne,
    Zo te zien heb je het erg naar je zin. Ik vindt het nog steeds heel moedig van je om helemaal daar alleen naar toe te gaan maar jij bent een spontaan persoon dus de sociale contacten zijn geen probleem en dat konden we al lezen. Ik zal je verhalen trouw blijven volgen. Ik wens je heel veel plezier en geluk. Mis me maatje wel hoor op donderdagavond.
    Dikke knuffel en veel plezier. Heb je trouwens nog leuke bondi beach lifegards gezien.
  14. Viktor:
    11 november 2012
    Beste Rianne,
    Fijn dat de reis goed verlopen is en dat je al wat contact hebt kunne leggen met mensen die hetzelfde ondernemen als jij, dat geeft het gevoel dat je niet alleen bent, veel plezier de komende maanden en ik ben benieuwd naar je verhalen. Good Luck!
  15. Caroline:
    12 november 2012
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag dikke kus. caroline