Daar was de prins! & Katoomba

13 november 2012 - Katoomba, Australië

Katoomba, 13 november 2012

Ik zit hier heerlijk in mijn tweede hostel in de woonkamer en vond dat het wel weer tijd was voor een berichtje!

Ik heb in Sydney een leuke tijd gehad verder. Ik zou donderdag gaan winkelen bij Victoria Market, maar van winkelen is niet heel veel gekomen. Victoria Market was mooi, maar veeeel te duur om ook maar iets te kopen. Samen met Nico ben ik naar Darling Harbour gelopen en hebben we lekker in de zon genoten van de haven. Daarna zijn we naar China town gegaan om daar een kijkje te nemen.

De dag erna, 9 november, hadden we plannen om over THE bridge te lopen, we hebben die ochtend afgesproken en zijn door de Rocks gelopen. Hier zijn allemaal kleine vissershuisjes. Erg leuk om te zien! En heel leuk om te eten, daarom zijn we ergens gaan zitten om te lunchen. Vlakbij de Rocks zagen we allemaal politie en hele hordes mensen. Nieuwsgierig als wij waren zijn we gaan kijken. Prins Charles van Engeland liep op dat moment te wandelen langs de boulevard! Grappig! Hoe vaak kun je nou zeggen dat je hem hebt gezien haha. Daarna hebben we de brug over gelopen, dat leek een heel eind, maar uiteindelijk waren we binnen een half uur aan de andere kant.
's Avonds was er in mijn hostel the famous 5 dollar barbie (bbq), waar ik uiteraard ben heengegaan. Jaaa dit was mn eerste Australische barbie!! Daarna de stad ingegaan om te stappen! Lucky me: ik ontmoette de clubeigenaar en kreeg de hele avond voor mij en mijn roomies gratis drank.

De dagen erna in Sydney waren niet heel spannend. Zaterdags was het geen lekker weer en zondags ben ik gaan zonnen in de botanische tuin. Sydney was nice, maar het was ook zeker tijd om Sydney te gaan verlaten!!!

Op 12 november, haha ja op mn verjaardag, ging ik vroeg mijn bed uit, checkte uit en ging met de trein richting Katoomba, oftewel richting de Blue Mountains. Het hostel is zo leuk! Een klein schattig huisje, met een enthousiaste eigenaar die maar al te graag wil helpen. Wat een verschil met Sydney! Voor het hostel stond een meisje, Pauline, die ook net was gearriveerd dus we zijn gaan wandelen nadat we onze spullen hebben gedropt. We wilde van de Three Sisters naar de Katoomba Falls lopen. Onderweg was er een skyrail, een soort kabelbaan die tussen twee bergtoppen hangt. Eng hoog gewoon! Voor de grap ging ik kijken hoe duur het was om erin te gaan. Op dat moment kwam er een vrouw naar me toe en ze gaf twee gratis kaartjes aan me, zij wilde niet! Again, lucky me haha. We gingen naar de overkant en zijn naar beneden gelopen. Allemaal trappen, trappen en nog eens trappen naar beneden. Heel leuk, maar dat betekende dat ik ook weer omhoog moest! Dat viel niet mee, maar ik leef nog! We hebben beneden even gewandeld en gingen weer terug naar het hostel.

Toen ik in mn hostel kwam, zei ik dat ik jarig was. Mn nieuwe roommates wilden gelijk uit eten en wat drinken! Super leuk, dus dat is wat we deden. Daarna hebben we nog bij het kampvuur gezeten in de achtertuin van het hostel. Heb veel berichtjes ontvangen, leuk zo'n 34uur durende verjaardag haha! Heb een leuke verjaardag gehad!

Vandaag 13 november was er free breakfast with pancakes, dus vroeg eruit en snel pannenkoeken eten voordat ze op waren! Daarna heb ik met twee andere meiden uit mn hostel, Pauline en Steph, de trein genomen naar Wenthworth Falls. Daar gingen we weer wandelen. Het is onbeschrijfelijk hoe geweldig mooi en hoe verschrikkelijk hoog het hier was. Je kan de foto's bekijken die ik op mn blog zet, maar alsnog, is dat maar een paar procent van hoe mooi het was.
Voor de wandeling moest je tussen de rotsmuren wandelen, trappen af naar beneden ondertussen kwamen we allemaal leguanen tegen. Na een uur en drie kwartier waren we beneden aan de waterval, hebben gelucht en zijn verder gelopen. Geweldige views en uitzicht over de Blue Mountains. Na 4 en een half uur waren we weer terug bij het station, een geweldige dag. En nu ben ik moe haha. Mijn voeten kunnen niet meer. Dus vanavond koken en lekker niks doen bij het kampvuur denk ik!

Byeeeee Byeee tot snel!!

1. Naomi:
    Hee Rietje,

Wat een leuk verhaal weer! En super mooie foto's.
    Heel leuk om te zien en te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Snel even een skype afspraakje maken, want het wordt tijd dat we elkaar weer even zien hihi.
    Geniet er van Rie en ik mis je :)

Kusssss
  2. Lisette:
    Hee Rianne,
    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar lekker van en maak er een geweldige tijd van!! Ben benieuwd naar je volgende verhaal

X lisette
  3. Marissa:
    13 november 2012
    Waaaauw mooie foto's!!! Ik kijk nu al weer uit naar het volgende verhaaltje xxx
  4. Jan en Nel:
    13 november 2012
    Rianne wat een mooie foto,s en leuke verhalen horen we.Fijn dat je ook steeds weer leuke mensen ontmoet.Geniet er maar van .groetjes Jan en Nel
  5. Caroline:
    21 november 2012
    Hoi Rianne, wat een mooie foto's en voor jouw een hoop nieuwe avonturen. Vind het leuk om elke x weer wat te zien, veel plezier.
    dikke kus caroline